Ține la zi evidenţa terenurilor din comuna Târnova, care fac obiectul legii Fondului funciar ;
Operează în registrul agricol terenurile, efectivele de animale, pasari şi albine, urmareste miscarea efectivelor;
Transcrierea animalelor instrainate;
Conduce evidenta privind arendarea terenurilor;
Întocmeşte lucrările necesare aplicării prevederilor legale privind fondul funciar şi prevederile Legii cadastrului;
Întocmeşte şi ţine la zi registrele agricole ale comunei şi centralizatorul acestuia;
Întocmeşte situaţiile statistice necesare şi asigură transmiterea lor ;
Eliberează certificate de producător, bilete de proprietate, certificate de stare materială, adeverinţe de şomaj ; întocmirea documentelor necesare obţinerii subvenţiilor acordate gospodăriilor agricole ( ingrasaminte, produse agricole, lapte, vitei, seminte etc. );
Asigură administrarea păşunilor de pe raza comunei Târnova şi efectuarea lucrărilor de întreţinere a acestora ;
Fundamentează taxa de păşune pentru deţinătorii de animale din localitate şi din afara acesteia
Stabileşte productiile medii obtinute în gospodariile populatiei pentru culturile agricole şi sectorul zootehnic;
soluţionează sesizările şi reclamaţiile adresate Comunei Târnova referitoare la probleme ce fac obiectul registrului agricol.